back back

עוברים ל- 13 Umbraco? המדריך השלם לביצוע מעבר חלק ויעיל

הגרסה הנוכחית של אומברקו מגיעה לסוף החיים? החדשות הטובות: יש חיים אחרי גרסאות 7-8, והם מאפשרים לכם לשדרג את חוויית השימוש והניהול באתר. מהם היתרונות של אומברקו 13, ואיך אפשר לבצע את המעבר ב- 7 צעדים?

Umbarco blog _1920_1080

לכל דבר טוב יש סוף, גם לגרסאות הישנות של Umbraco. אחרי שגרסה 7 הגיעה לסוף החיים (EOL) לקראת סוף 2023, בקרוב יגיע תורה של גרסה 8. אך כמו שאנחנו יודעים כל סוף הוא התחלה חדשה, ובמקרה הזה התחלה של עידן חדש בעולם פיתוח האתרים, שיכול לצייד אתכם בכלים הדיגיטליים הכי מתקדמים. איזה הזדמנויות טומנת בחובה גרסה 13 של Umbraco, ואיך אפשר לנהל את המעבר בצורה חלקה, ולצלוח את החששות והסיכונים הכרוכים בשדרוג מערכת הניהול של האתר?

Umbraco 13: מה הבשורה הגדולה?

הגרסה החדשה ביותר של אומברקו מציעה מגוון תוספות ושדרוגים ביחס לקודמותיה, הנה כמה מהבולטים שבהם:

אינטגרציות חלקות יותר – באמצעות שילוב יכולות מתקדמות בליבת המערכת, דוגמת webhooks, content delivery API ו- media delivery API. יכולות חדשות אלו מייתרות את הצורך בביצוע התקנות נוספות או בפיתוח API מותאם אישית, ותורמות ליצירת אינטגרציות בצורה פשוטה וחלקה יותר.
אפשרויות עריכה מתקדמות – כולל שילוב בלוקים בעורך ה- rich text. שילוב טקסט דינאמי משדרג את חוויית השימוש באתר, תוך הפחתת התלות במפתחים.
שילוב.NET 8  ו-  C# 12– מוביל לשיפור משמעותי בביצועים ובחוויית המשתמש, באמצעות טעינה דינאמית שמצמצמת את זמן הטעינה, אנימציות שעובדות בצורה חלקה יותר וחיזוק האמינות והאבטחה של אפליקציות ה- web.
ממשק שימוש מודרני – מסייע לניהול תוכן יעיל ופונקציונלי יותר. זאת בין היתר באמצעות רכיבי ממשק חדשים שתואמים את תקני השימושיות העדכניים, והתאמת לוח המחוונים לצרכים ותהליכי עבודה אישיים.

למה אסור להישאר מאחור?

לצד שדרוג חוויית השימוש והניהול השוטף של התוכן, השארת גרסאות שהגיעו או אמורות בקרוב להגיע לסוף החיים חושפת את הארגון למספר סיכונים משמעותיים:

  • סיכוני אבטחה – בהיעדר עדכוני אבטחה בגרסאות הישנות של Umbraco, האתר חשוף לפרצות אבטחה גדולות ומשמעותיות יותר.
  • הפרות ותביעות – שימוש בגרסאות שהגיעו ל- EOL עלול להוביל להפרת תנאי הנגישות ואבטחת המידע, ולחשוף את הארגון לתביעות מצד הרגולטור.
  • התייקרות עלויות הפיתוח – בעקבות הצורך להוסיף פיצ’רים חדשים למערכת ניהול ישנה.

לפני שמשדרגים: איזה פעולות חשוב לבצע?

  • גיבוי לפני הכול – כדי לספק רשת ביטחון במקרה של בעיות בלתי צפויות, חשוב ליצור גיבוי מלא של האתר ומסד הנתונים.
  • הערכת תאימות – חבילות צד שלישי וקוד מותאם אישית שנבנו באומברקו 7-8 לא בהכרח יתפקדו בצורה חלקה בגרסה 13. לכן חשוב לבדוק את התאימות שלהם לגרסה החדשה, ובמידת הצורך לעדכן או להחליף אותם.
  • תכנון סדרי עדיפויות – חשוב להגדיר מראש את סוג התוכן והפונקציונליות באתר, לצורך קביעת סדרי עדיפויות בתהליך ההסבה על בסיס החשיבות והמורכבות.

איך משדרגים ב-7 צעדים?

צעד #1: שדרוג הגרסה הקיימת
מכיוון שאין מסלול שדרוג ישיר לגרסה 13, השלב הראשון הוא לשדרג לגרסה העדכנית ביותר של האומברקו הנוכחי (למשל שדרוג לגרסה 7 או 8 העדכנית ביותר), לצורך יצירת תאימות מרבית.

צעד #2: בחירת אסטרטגיית ההסבה
ישנן מספר דרכים לביצוע ההסבה:

  • שימוש בכלים מובנים לביצוע הסבת תוכן – כך למשל לצורך ביצוע הסבת תוכן מגרסה 7 לגרסה 8 אפשר להשתמש בכלי המובנה להסבת תוכן של גרסה 8.1.0. לאחר ביצוע ההסבה, אפשר לשדרג לגרסה 13.
  • ביצוע הסבת תוכן אוטומטית – באמצעות שימוש בכלים ייעודיים כמוProworks migration, לצורך הסבה לגרסה 8 העדכנית ביותר.
  • ביצוע הסבה ידנית – יכולה להתאים עבור אתרים קטנים יחסית או עבור תוכן ספציפי המצריך שליטה ודיוק ברמה גבוהה.

צעד #3: ביצוע ההסבה
לאחר בחירת האסטרטגיה המתאימה, אפשר לבצע את הסבת התוכן והנתונים לרבות דפים, מדיה ותצורות נתונים מותאמות אישית.

צעד #4: התאמת תבניות וסגנונות
גרסה 13 מבוססת על תחביר Razor, ולכן חשוב להתאים את התבנית והסגנונות של האתר לתחביר החדש.

צעד #5: יצירת תאימות
כדי להבטיח תאימות גבוהה עם הארכיטקטורה וה- API של גרסה 13, יש לבצע סקירה קפדנית ולעדכן בהתאם את הקוד ואת החבילות המותקנות.

צעד #6: ביצוע בדיקות ופריסה
השלמתם את ההסבה? בדקו את האתר ביסודיות במכשירים ובדפדפנים השונים. לאחר שתוודאו שהכול תקין, אפשר לפרוס את האתר המעודכן בסביבת הייצור.

צעד #7: איך משדרגים לאומברקו 13 בצעד אחד פשוט?
השדרוג מגרסאות 7-8 לגרסה 13 של אומברקו כרוך בהתמודדות עם קפיצה טכנולוגית משמעותית, שכוללת שינויים בחלק מהרכיבים וביצוע התאמות בקוד. איך הגרסה החדשה תשפיע על הנראות וחוויית המשתמש? איך אפשר לאתר ולמנוע מראש “גליצ’ים” מיותרים? מה יהיה הפידבק מצד עשרות ומאות אלפי המשתמשים? סימני השאלה השונים מציפים מטבע הדברים חששות וחבלי לידה, שיכולים להפוך את המעבר לגרסה החדשה לאירוע מלחיץ.

מתן שרון, CTO, Aman Digital

זה לא חייב להיות כך: המומחים של Aman Digital יכולים לנהל עבורכם את המעבר לגרסה החדשה ביותר של אומברקו, ולבצע אותו בצורה חלקה ויעילה. לשם כך אנחנו רותמים ניסיון רב שנים בליווי והטמעת תהליכים דיגיטליים בחברות והארגונים המובילים בישראל. בשנים האחרונות הקמנו אתרים מבוססי אומברקו בקרב החברות המובילות במשק הישראלי, לרבות האתר השיווקי של בנק דיסקונט שעלה לאחרונה לאוויר, לצד אתרים של חברות נוספות שבהן קרן השקעות מור, בנק יהב ועוד.

לצורך ניהול המעבר לאומברקו 13 בצורה חלקה ויעילה, המומחים שלנו מעמידים לרשותכם מעטפת טכנולוגית, מקצועית ושירותית – שתאפשר לכם וללקוחותיכם להפיק את המקסימום מהאתר בגרסתו החדשה והמתקדמת.

מתן שרון, סמנכ”ל פיתוח, Aman Digital: “אנו מאמינים ששימוש נכון באומברקו מאפשר לארגון להגדיל את הערך העסקי והטכנולוגי, תוך יצירת חוויית משתמש עשירה. אנחנו ממליצים ללקוחות שלנו תמיד ״לקפוץ״ בין גרסאות LTS (Long term support), גרסאות ה-LTS מסונכרנות בין גרסאות LTS של Microsoft (.net 8 לדוגמא הוא lts, וגם Umbraco 13 שמבוסס על .net 8).
חשוב לתכנן פרויקטי שדרוג ולא רק הקמה, כדי לקבל את כל תיקונים הבאגים של המוצר, שדרוגי ביצועים, שדרוגי אבטחת מידע של .NET ולהנות מפיצ׳רים חדשים.
ב – Aman Digital עשינו עשרות פרויקטי Umbraco, הידע הרב שנצבר נותן לנו יתרון בפרויקטי שדרוג גרסת אומברקו אותם ביצענו ומבצעים בימים אלה ללקוחותינו.
נמשיך להוביל את התחום ולרתום את היכולות המתקדמות של אומברקו למען לקוחותינו”.

 


    Let’s have a coffee and talk dgtl





    Message-closem-cropped
    Contact Us
    Let’s talk dgtl